torsdag den 26. juli 2012

Trickkursus...


Som jeg skrev, var jeg på trick-kursus i går. Det var herligt..selvom myggene bed og jeg måtte korte en halv time af kurset (er ÆDT op af myg).

Sofie havde en masse sjove trick til os. En del vi kendte, men kunne arbejde videre med og en del nye, som gav inspiration til at fortsætte træningen.

Vi startede kl. 18 i fuld sol (og ingen myg!). Begge drenge var på - især Elton, min retriever.

Når jeg tænker tilbage, startede han faktisk som en lille hvalp uden det store Drive. Heldigvis har min uddannelse lært mig en masse om MOTIVATION, så jeg har nu fået en hund, der synes, at det er lykken at få stillet opgaver. Han tager initiativ, tænker, prøver, og prøver igen, hvis det ikke lykkes første gang.

Jeg tror, at jeg kan sige - uden at genere nogen - han var den meste "slukkede" hvalp, jeg længe har mødt. Nu går han på med krum hals og entusiasme.

Især de opgaver, der kræver hjerneomdrejninger... Han tænker så det knager! eller retter, så det kan SES. Når han får en ny opgave og er godt på vej til at løse den, kan man reelt SE at han trækker sig lidt tilbage, overvejer hvad der har givet klik og godbid, og så går han bare på med krum hals.

Det er bare en gave at have haft muligheden og evnene til at "lukke pakken op". Med "pakken" mener jeg Eltons motivation. Det er helt klart en drøm, når hunden pakker sig ud.. tænk hvor det kan glæde.Jeg får reelt tårer i øjnene, når jeg tænker på, hvor jeg startede.

Jeg bliver faktisk helt HØJ ind imellem. Også da jeg forleden var ude at gå rally-bane med Heidi og Emma-rottepigen og min skønne Elton bare bliver så grebet af forventning, at han gør for at komme igang.

Så har du en hund, der ikke lige har det drive, du kunne ønske dig, så er der håb forude!

http://www.harmoniskhundecenter.dk/
Lotte

Ingen kommentarer:

Send en kommentar