søndag den 18. november 2012

Jeg har et superhold...

ja det har jeg virkelig! Et hold med kursister, som er så dygtige, at jeg virkelig skal tænke mig om, når jeg planlægger undervisningen. Det er en håndfuld kursister, som virkelig går op i træningen - på hunden præmisser - stiller gode, fornuftige krav til deres hunde, er skrappe til at sætte de rigtige kriterier, og hvor timingen i belønningen er helt i top.

Vi har trænet rigtig mange sjov og "anderledes" øvelser her i efteråret. Hundene er kommet langt... og så hygger de sig sammen.

I dag var der altså bare "noget i luften". Det var helt sjovt for mig at se, at alle hundene UDEN undtagelse var lidt "frække" under træningen. De hunde, som normalt er total skarpe på fri ved fod eller "bliv"-øvelserne, tog sig i den grad en omgang træning med et glimt i øjet. Der gik leg og fjol i den .. og det var faktisk lidt underholdende med alle de - normalt - meget dipcislinerede vovser, der liiigge så sit snit til at løbe hen og snuppe en af de udlagte bolde eller andet legetøj under indkaldet, eller som bare satte afsted efter hinanden i en ordenlig omgang jagtleg.

En lille reminder om, at hunde altså er levende væsener og ikke bare tøjhunde, vi kan bestemme over som vi lyster. Vi har alle gode, stabile (trænings)dage og dage, hvor sjov og ballade fylder mere.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar