lørdag den 12. januar 2013

Det Er Nemmest At Vende Ryggen Til


- Det kan jeg bare ikke!

Flere af jer har måske læst mit indlæg om valget af hvalp eller internatshund, og ingen er derefter i tvivl om min holdning :-) Hvis I ikke har læst det første indlæg, kan I se det HER

Nu er der et par stykker, der har bedt mig huske på, at der altså findes gode og kompetente opdrættere. Men det synes jeg egentligt, er sagen uvedkommende!
Sagen er den, at uanset om det er hvalpe fra kompetente opdrættere eller fra usympatiske pengegriske opdrættere, så bliver der bragt flere dyr til en overfyldt verden, hvor der på ingen måde er mulighed for at give alle den omsorg, de hver især har behov for og ret til!

Jeg ved da godt, at kompetente opdrættere gør meget ud af at finde gode og kærlige hjem til deres hvalpe, så risikoen for at netop de hunde ender op på et internat senere i deres liv, er måske mindre.
MEN at du vælger at avle flere hunde eller at du vælger at købe fra en opdrætter, så er der én hund, der må forblive hjemløs - og måske er der en, der må aflives, da der ikke er plads til en ny hund på et internat...

Uden vores hjælp (hundeejere og opdrættere) kan internaterne verden over fortsætte deres hårde arbejde i al uendelighed, og aldrig vil der blive færre triste hjemløse skabninger... Så det eneste jeg beder dig om, er, at du tænker dig om, før du vælger!

Har du egentligt tænkt over muligheden for at blive plejefamilie for en hund i nød (eller kattekillinger)? Hjælpe en uskyldig hund til at komme på poterne igen, så den bliver klar til komme ud og starte på et nyt kapitel - et helt nyt liv.

Har du lyst til at hjælpe et liv videre? Så tjek linket her til Dyreværnet, de mangler plejefamilie til både hunde og katte.
Jeg lover dig, du vil ikke fortryde det :-)


Ingen kommentarer:

Send en kommentar