fredag den 19. april 2013

Er "mine katte" blevet forgiftet?

Projekt Gadekatte

Som nogle af jer sikkert husker, så endte jeg på en eller anden måde midt i et neutraliserings projekt af "mine gadekatte", der bor nær mig.
Jeg har brugt enormt mange timer hos kattene, 1-2 timer hver dag! Og det var langt fra hver dag, jeg var heldig at fange en.
Jeg har fanget 19 af disse katte og fået dem neutraliseret - én af dem blev aflivet, da hendes endetarm var poppet ud, det havde hun faktisk levet med i flere måneder. Så da hun gik i fælden, blev jeg ovenud lykkelig, indtil jeg fik startet bilen og var på vej mod internatet, hvor det gik op for mig, at hun sikkert ville ende hendes liv derude idag... Jeg fik næsten lyst til at køre hende hjem og ikke på internatet...

Forgiftet?
For et par uger siden, manglede jeg pludseligt to af de mest kælne katte - de var der ALTID! Jeg har aldrig været der, uden de kom mig i møde, så jeg var klar over, der var noget galt.
De venter på, jeg hiver
maden frem :-)
Da jeg lidt senere samme dag kørte forgæves derfra, gik der en kat ud foran min bil. Jeg tænkte, så flyt dig dog, men hun gik meget langsomt og ret så usikkert på benene. Hmmm.. jeg fik parkeret bilen og hev transportkasse og mad ud af bilen og begyndte at lede efter hende.
Jeg fandt hende bag et hegn! Hun lå stille og så rigtig skidt ud, jeg fik kastet lidt mad ind og hun reagerede ikke. Nu var gode råd dyre, jeg kunne ikke komme ind bag hegnet, så jeg lagde mig ned på maven, armen ind under hegnet og jeg kunne lige præcis nå hendes halespids. Jeg tog chancen og halede hende ud. Hun klynkede, men gjorde stort set ikke modstand. Så var det ellers med 140 km i timen ud til internatet. Dyrlægen aflivede hende desværre, da hun var meget dårlig og det kunne skyldes en slem infektion eller forgiftning!
Da jeg så hende denne morgen, kom hun udfra den have, som tilhører den mand, der i tidernes morgen truede mig med at han ville forgifte kattene!!! Mon han har været igang? Mine to andre kælne katte er aldrig dukket op og jeg mangler ca. 7-8 andre katte, som jeg har fået neutraliseret - er de døde af forgiftning???
De kan selvfølgelig også være kørt ned, men de bor på en meget stille vej, så sandsynligheden for at 9-10 katte er kørt ned på så kort tid, er ikke realistisk. Jeg håber, de ikke har haft en smertefuld død, det er det, der nager mig mest...

Drægtige Katte
Det er desuden tid for killinger og det har det også været for "mine katte". Jeg har fanget to drægtige kattemødre og det var med blandede følelser, jeg kørte dem ud på internatet, da jeg vidste, at dyrlægen ville fjerne de ufødte killinger og neutralisere moren.
Jeg kan ikke lade vær med at tænke, at jeg har været med til at slå kattekillinger ihjel - ufødte, men stadig... Det kan give ondt i maven!

Jeg skulle hilse at sige, det er altså ikke bare lige... Hverken at fange dem, men også alt det andet der følger med. Man kommer ski til at synes om de små skøre dyr!

Status på Projektet
Derfor er det også med stor ærgelse, at vi kører mod Danmark på søndag. Jeg mangler nemlig stadig tre katte - to hanner og én hun!!! Hvor irriterende er det lige??? Jeg har i denne uge brugt ca. 10 timer dernede, i håb om, at i det mindste at få fingerne i hunnen, men det lykkes mig ikke :-(

Den ene hankat, jeg mangler, tager så meget røven på mig!!! Herunder forsøger jeg med et helt nyt bur, han aldrig har set før, men nej...
Ikke tale om, om han overhovedet gider se på tunen
i buret, næææ nej... Han er mere snu end jeg!!
Det er ham, der sidder nærmest kameraet, der skal gå
i "fælden". Han tager så meget gas på mig...
Sidder bare og glo dovent på mig, til jeg giver op
og giver dem maden...











Jeg har nu overgivet "sagen" til Triple A - internatet, så håber jeg, at de kan finde en, der vil overtage projektet, ellers kan jeg sikkert starte forfra, når jeg engang kommer igen...

De katte der er blevet neutraliseret, har jeg taget med hjem og ladet dem sove i vores gæsteværelse, til de var kommet til sig selv igen efter bedøvelsen - og det til stor interesse for min hund. Her tjekker hun, om jeg nu også er helt sikker på, at jeg havde kørt katten hjem :-)

Stor tak til Triple A, for deres store indsats med neutraliseringen og udlån af bure og fælder, uden dem var det ikke muligt.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar