torsdag den 23. januar 2014

Hundemassage... en fest for aktive hunde!


Jeg har, som mange ved, 3 hunde. To drenge og en pige. Meget forskellige, både i sind og størrelse (dv. pincher/chi, d/s gårdhund og golden). 

I lange perioder har jeg haft massør på mine to drenge. Pixeline er gammel og "sær" på den måde, at hun ikke altid vil lade fremmede komme SÅ tæt på, at massage er mulig. Og nu har hun en svulst, så nu må hun ikke længere få massage.

For noget tid siden var jeg på et kursus i "hundemassage til husbehov", så jeg hyggemasserer også selv mine hunde. Det inspirerede mig (og Heidi) til at holde et kursus i hundemassage med en uddannet hundemassør. 

Nu har jeg igen gang i massør på drengene. Især Elton (retrieveren) har lidt behov for at få nulret muskler og få fjernet myoser. Han er virkelig en eksemplarisk model. Så snart massøren lægger an til at massage, smider han sig ned og er helt væk. Han nyder det.. ja, altså undtagen liiiige dér, hvor det gør lidt ondt. Så siger han lige så stille fra ved at smaske eller smække sig om på ryggen. Meget høflig hund!

Bossley er lidt mere nølende. Det tager lidt længere for ham at overgive sig til massagen. Men jeg kan se forskellen bagefter.

Forleden var massøren igen forbi, og hun kommer med et fint liggeunderlag. Elton var helt klar på, hvad der skulle ske, da han så hende, og så blev han så glad, at han på rigtig retrievermaner "tilbød" selv at bære liggeunderlaget ind i stuen. 

Ingen tvivl om, at massage er en god og skånsom måde at få tjekket sin hund igennem. Muskler og bindevæv bliver "nulret", og der er heller ingen tvivl om, at det kan ses og mærkes på vovsen, når muskler, der længe har været stive, bliver løsnet. 

Elton har flere gange i dag lagt op til leg med både mig og Bossley... noget han ikke har gjort længe. Godt vi har flere omgange massage til gode!

Iøvrigt planlægger jeg at holde et kursus i "hundemassage til husbehov" i løbet af foråret. Send mig gerne en mail, hvis du er interesseret. Så skriver jeg til dig, når holdet er på hjemmesiden.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar